Korzyści:
- Trening kompetencji interpersonalnych niezbędnych w każdym wymiarze życia,
- Praktyczne ćwiczenie umiejętności zwiększających jakość i efektywność pracy,
- Metody szkolenia pozwalające na wykorzystanie wiedzy w praktyce,
- Poznanie osób z innych firm zajmujących się podobnymi zagadnieniami (wymiana doświadczeń, networking),
- Możliwość konsultacji z trenerem po zakończeniu szkolenia,
- Certyfikat po zakończeniu szkolenia.
Program szkolenia:
1. Komunikacja interpersonalna
- Zasady efektywnej komunikacji
- Komunikat typu „ja”
- Aktywne słuchanie
- Zadawanie trafnych pytań
- Wybrane style porozumiewania się
- Komunikacja niewerbalna – jak rozpoznać emocje za pomocą gestów?
2. Zarządzanie sobą w czasie
- Ustalanie celów i priorytetów działania
- Najczęstsze dystraktory i motywatory
- Twórcze rozwiązywanie problemów
- Radzenie sobie w sytuacjach stresowych
3. Asertywność
- Podstawowe zasady asertywności
- Asertywna postwa
- Asertywne prawa człowieka wg Herberta Fensterheima
- Etapy asertywnego rozwiązywania problemu Pameli Butler
4. Ćwiczenia w grupie